FAQ / Veelgestelde vragen aan Pro-Racing
- Hebben jullie ook een winkel waar ik artikelen kan bekijken of passen?
- Zijn alle artikelen op jullie website ook daadwerkelijk op voorraad?
- Ik ben niet zeker van de maat, hoe kan ik deze verifiëren?
- Ik heb mijn bestel- en/of orderbevesting niet ontvangen. Hoe kan dat?
- Binnen hoeveel tijd kan ik mijn bestelling verwachten?
- Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
- Hoe kan ik betalen?
- Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
- Kan ik een bestelling die verzonden is ook volgen?
- Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
- Kan ik mijn bestelling annuleren?
- Hoe kan ik mijn bestelling – of een deel daarvan – omruilen of retourneren?
- Hoe krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling – of een deel hiervan – retour stuur?
Hebben jullie ook een winkel waar ik artikelen kan bekijken of passen?
Ja, naast onze webshop hebben wij een fysieke winkel in Hillegom. In onze winkel hebben wij een uitgebreide selectie van de artikelen - die op onze website worden aangeboden - voorradig. Deze artikelen zijn te bezichtigen, te passen en indien ze voldoen aan uw eisen direct mee te nemen.
Zijn alle artikelen op jullie website ook daadwerkelijk op voorraad?
Helaas hebben wij door de omvang van ons assortiment niet de mogelijkheid om alle producten voorradig te nemen. Wij hebben een selectie gemaakt van artikelen waar het meeste vraag naar is en welke het beste passen bij de Nederlandse afzetmarkt. Artikelen die niet bij ons voorradig zijn, zijn doorgaans wel op voorraad bij de fabrikant. De levertijd bedraagt dan gemiddeld 5 - 10 werkdagen.
Heeft u een vraag over de voorraadstatus van een product, kunt u ons het beste e-mailen, WhatsAppen (06-17147029) of bellen (0252-527790).
Wanneer u een artikel dat niet bij ons voorradig is met spoed nodig heeft is er vaak de mogelijkheid het artikel met een spoedzending vanuit de fabrikant naar ons - of in bepaalde gevallen direct naar u - te laten versturen. Levering kan dan vaak binnen 1-2 werkdagen plaats vinden. Neem hiervoor contact met ons op.
Ik ben niet zeker van de maat, hoe kan ik deze verifiëren?
Bij de meeste producten die maatafhankelijk zijn hebben wij een maattabel toegevoegd. Deze is te vinden onder de link “downloaden” bij de uitgebreide productomschrijving. Let er op dat ieder merk zijn eigen maatvoering hanteert, en sommige merken onderscheid maken in US en UK maten.
Twijfelt u over een bepaalde maat? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Ik heb mijn bestel- en/of orderbevesting niet ontvangen. Hoe kan dat?
Het kan voorkomen dat de bestel- en/of orderbevestiging van uw aankoop in de map 'Spam- of Ongewenste e-mail' van uw mailaccount terechtkomt. Daarom willen wij uw vragen om eerst even deze (of soortgelijke) mappen te controleren, alvorens u contact met ons opneemt met betrekking tot de status van uw bestelling.
Binnen hoeveel tijd kan ik mijn bestelling verwachten?
Indien het bestelde artikel voorradig is wordt deze zo spoedig mogelijk verzonden, doorgaans binnen 1 - 2 werkdagen. Wanneer het artikel niet voorradig is en de levertijd is langer dan 10 werkdagen stellen wij u hiervan telefonisch of per e-mail op de hoogte. Blijkt het artikel niet binnen 30 dagen leverbaar te zijn stellen wij u hiervan telefonisch of per e-mail op de hoogte en indien u niet akkoord gaat met de nieuwe leverdatum kunt u de koopovereenkomst op dat moment kosteloos ontbinden.
Wanneer u er voor heeft gekozen de bestelling af te halen in onze winkel in Hillegom adviseren wij u altijd een bericht van ons af te wachten alvorens naar onze winkel te komen. Omdat wij niet alle artikelen voorradig hebben voorkomt u zo een mogelijke teleurstelling.
Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
Binnenlandse zendingen voldaan per iDeal of vooruitbetaling worden uitgevoerd door DHL. Wanneer de zending onderweg is krijgt u automatisch een e-mail van DHL met daarin de traceercode waarmee u uw zending kunt volgen via www.dhl.nl.
Let op: DHL vraagt een handtekening voor ontvangst, het is dan ook van groot belang dat er iemand aanwezig is op het ontvangstadres. Zendingen afleveren bij een postbus is niet mogelijk.
Binnenlandse zendingen onder rembours worden uitgevoerd door PostNL. Bij deze wijze van verzenden is het online traceren niet mogelijk. Om de status van uw zending te achterhalen kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice.
Let op: aangezien er bij een rembourszending direct bij de chauffeur betaald dient te worden is het van groot belang dat er iemand aanwezig is op het ontvangstadres. Rembourszendingen afleveren bij een postbus is niet mogelijk. PostNL verzoekt u het remboursbedrag (nagenoeg) gepast te voldoen.
Buitenlandse zendingen worden eveneens uitgevoerd door PostNL. Bij deze wijze van verzenden is het online traceren niet mogelijk. Om de status van uw zending te achterhalen kunt u contact met ons opnemen met onze klantenservice.
Let op: PostNL vraagt een handtekening voor ontvangst, het is dan ook van groot belang dat er iemand aanwezig is op het ontvangstadres. Zendingen afleveren bij een postbus is niet mogelijk.
Wanneer de zending bij ons retour komt omdat er meerdere malen niemand aanwezig was om de zending in ontvangst te nemen zijn wij genoodzaakt de gebruikelijke verzendkosten opnieuw in rekening te brengen. Dit geldt voor alle bovenstaande verzendwijzen.
Pro-Racing behoudt zich het recht om zonder opgaaf van reden een andere vervoerswijze te kiezen.
Voor orders afkomstig uit Nederland hanteren wij de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDeal, creditcard, Klarna achteraf betalen, Klarna betaal nu, PayPal & Apple Pay
- Vooruitbetaling (o.v.v. uw ordernummer)
- Per Pin of contant (alleen mogelijk bij afhalen in onze winkel)
Voor orders afkomstig uit het buitenland hanteren wij de volgende betalingsmogelijkheden:
- PayPal, creditcard, Apple Pay, SOFORT Banking, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net & Giropay
- Vooruitbetaling (o.v.v. uw ordernummer)
- Per Pin of contant (alleen mogelijk bij afhalen in onze winkel)
Voor internationale betalingen heeft u onze IBAN en BIC gegevens nodig, deze zijn als volgt:
Bank naam: Rabobank
Plaats: Hillegom
IBAN: NL43RABO0117384801
BIC / SWIFT: RABONL2U
of
Bank naam: ING Bank
Plaats: Hillegom
IBAN: NL28INGB0009694375
BIC / SWIFT: INGBNL2A
Kiest u ervoor om het product in de winkel af te halen, dan betaalt u de bestelling ook in de winkel, contact of per pin. Het is helaas niet mogelijk een bestelling online te betalen en vervolgens af te halen in de winkel.
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
Nederland
- Brievenbusverzending: verzendkosten € 3,95*
- Orderbedrag tot € 100,00: verzendkosten € 7,95
- Orderbedrag vanaf € 100,00: verzendkosten GRATIS
*Betreft alle producten met een laag gewicht en relatief kleine afmetingen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan stickervellen, helm schroefsets, snoertjes, balaclavas, handschoenen, sommige merchandising, etc. Samengevat; als het door de brievenbus past betaalt u slechts € 3,95 voor de verzending.
België, Luxemburg, Duitsland, Engeland
- Orderbedrag tot € 150,00: verzendkosten € 11,95
- Orderbedrag vanaf € 150,00: verzendkosten GRATIS
Verzending van producten uit onze webshop naar andere landen
- Vraag naar de mogelijkheden
Let op: voor het verzenden van onderstaande grote en/of zware producten hanteren wij een toeslag!
- Stoelen in de categorieën Autosport en Tuning
- Pitborden (uitgezonderd letters)
- Sim producten compleet + bases
- Sparco monitor / tv support
- Bureaustoelen (uitgezonderd accessoires)
Toeslag grote en/of zware producten
- Nederland: € 14,95
- België, Luxemburg, Duitsland, Engeland: € 24,95
- Andere landen: vraag naar de mogelijkheden
Deelverzending op verzoek
Goed om te weten: wanneer een bestelling op verzoek van de klant in delen verzonden dient te worden, dan zijn de extra verzendkosten voor rekening van de klant.
Kan ik een bestelling die verzonden is ook volgen?
Doorgaans worden onze zendingen uitgevoerd door DHL Parcel. Deze zijn vanaf het moment dat deze verstuurd zijn online te volgen via www.dhlparcel.nl. De benodigde traceercode wordt automatisch door DHL verzonden aan het e-mailadres welke tijdens de bestelprocedure bij ons is opgegeven. Heeft u geen traceercode ontvangen? Check dan eerst even uw spam-map. Als u de code daar ook niet aantreft neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?
Als u de bestelling wilt wijzigen, is dit mogelijk tot het pakket verzonden is. Neem hiervoor zo spoedig mogelijk contact met ons op. Dit kan per e-mail of per telefoon.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Bent u na het plaatsen van de bestelling van gedachten veranderd? Wilt u de bestelling annuleren? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. Dit kan per e-mail of per telefoon.
Hoe kan ik mijn bestelling – of een deel daarvan – omruilen of retourneren?
Wanneer u niet (geheel) tevreden bent over uw aankoop of u heeft bijvoorbeeld de verkeerde maat besteld kunnen wij uw bestelling één keer zonder kosten omruilen. De verzendkosten van het leveringsadres naar Pro-Racing dienen door u zelf betaald te worden. Artikelen die niet in ons standaard assortiment zitten en zodoende op verzoek van de klant besteld zijn kunnen niet geretourneerd of omgeruild worden.
Retourzendingen dienen vooraf kenbaar gemaakt te worden door middel van een e-mail met een duidelijke reden waarom het artikel retour gestuurd of omgeruild moet worden. Wij reageren dan doorgaans binnen 1-2 werkdagen op deze e-mail. Een kopie van deze e-mail dient toegevoegd te worden aan de retourzending.
Retourzendingen kunnen geadresseerd worden aan:
Pro-Racing
Afdeling Retouren
Satellietbaan 13C
2181 MG Hillegom
Hoe krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling – of een deel hiervan – retour stuur?
Als u het product binnen 14 dagen terugstuurt - met inachtneming van onze retourprocedure - en geen nieuw exemplaar wilt hebben, kunt u er voor kiezen het aankoopbedrag terug te vragen.
Zoals vastgelegd in onze voorwaarden hanteren wij de wettelijke terugbetalingstermijn van maximaal 14 dagen. Echter, wanneer uw retourzending door ons akkoord is bevonden, dan streven wij ernaar om het bedrag binnen 5 werkdagen aan u terug te betalen. Hiervoor maken wij gebruik van onze payment service provider Mollie. Het bedrag wordt altijd terugbetaald op dezelfde rekening als waarmee u de betaling heeft uitgevoerd.